Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2007 15:18 - Изкуството да говорим
Автор: venercheto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4873 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 23.03.2011 07:30


От години ми прави впечатление колко благословени сме южняците с умението да си говорим. Нали живея в Немско, впечатлявам се. Разликата е от небето до земята!

Казвам, южняците, ама не сме само ние, де. По-рано си мислех, че, логично, времето студено- хората също, ама не излезе така. Полша, Украйна, Русия, са все на север, а тия хора могат да си говорят също толкова оживено и емоционално, и интимно, колкото и ние. Славянска ше излезе историята накрая, да знаете.

За сметка на това немците и другите северняци хич ги няма. В това отношение, де.  Ама си е плашещо. Наскоро станахме свидетели как баща и син, излезли на вечеря, седяха и ядяха един час, без да си кажат дума!
Не че се мразеха- както ние бихме си помислили веднага- не, все пак бяха излезли да ядат заедно. Не че имаха да мислят нещо важно- изглeждаха леко отегчени. Просто не знаеха какво да си кажат, или как да си го кажат. Изчерпали бяха темите за работата, времето и колата още по пътя към ресторанта, и сега безпомощно се взираха в чинииите си и мълчаха.

Типична картинка, перманентно повтаряща се. Семейна двойка, изобщо не възрастна, по-скоро още млада, седи на гарата и не проронва думичка. Пият заедно вода от бутилка, похапват сандвичи, които изваждат от раницата. Всичко това с отмерени, отработени движения- и в пълно мълчание. Същата безпомощност се усеща, както при бащата и сина. Харесват се, обичат се, искат да си говорят, а не могат. Не знаят как, не знаят за какво.

Интересно е и в големи компании по партита, където малко от хората се познават. Забелязала съм, че всеки в даден момент си говори с всеки един присъстващ поотделно. Да го опознае, един вид. От учтивост. Ако се намеси трети, трябва да е много остроумен, и с успех да пренебрегва първоначалното чувство, че ги е прекъснал. При четвърти човек вече разговора се разваля  и започват да се опознават по двойки.
Tъй обикалят помещението цяла вечер, и повтарят едни и същи въпроси до спичане.

Ех, друго си е да седиш в Родопите на трапеза с 12 човека, всички да бъбрят един през друг, да пийват, хапват, пеят и се смеят. Разговора да е общ, за всички...Може и да не е в Родопите, мнoго ясно, ама мен ако ме питате, там е най-добре. :)

Преди години не се бях прибирала от 2 години, нямах възможност. Като най-после събрах кинти, се изтърсих директно в Люлин при моите френдс, които живееха четирима на квартира, и в момента имаха и гости. Първите 3-4 дена почти не спяхме. Какво правехме ли.. Освен 3 в едно, си говорехме. Въобще не ми трябваше да спя. Душата ми се беше отворила и поглъщаше жaдно храна..

Обсъдихме всичко- примерно, проблемите в тогавашните им връзки в най-интимни детайли- също много характерно за нас. Без свян и излишни официалности се говори за секс, скандали и проблеми. Теми, от които немците изпадат в ступор. А колко често ми се е случвало в началото да изляза невъзпитана балkaнаджийка, като невинно съм почвала да си говоря със северняци, все едно съм си у нас. Колко пъти съм се срамувала от неловкото мълчание, което настъпва, и от детската ми, безманиерна прямост.. Cъщо типична за Юга,  ако ме питате мен.

Да поясня какво се разбира под невъзпитаност, де. Примерно някоя мацка много деликатно намеква, че с гаджето и нещо не вървят нещата, и аз питам "Не се ли разбирате?", при което тя задължително млъква, поне за известно време. Аз седя и се пържа, почвам да говоря за хиляди други неща със завидна скорост, докато тя се престраши да промълви- "Не, просто имаме мнгоо работа, задължения, бля-бля " Демек, не можем да кажем направо- "Ами той си е темерут, как да се разбираме".
Сега вече знам как да питам. В редките случаи kaтo някоя се оплаква- така де, думата не е подходяща, ако някоя намеква нещо за гаджето си и съм го прочела между редовете- правя много сериозна физиономия, и питам: "Много работа ли имате?"

...Та от тоя маратон тогава в Люлин, където обсъдихме за дни света, въпреки физическото скапване в един момент, после се чувствах заредена с месеци...мда, месеци.

Както казах в началото, благословени сме ние южняците. Забелязали ли сте го ? :)
 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. podlopioner4e - mauhahaah
07.06.2007 02:29
eleele
ludnica :)
e to 4ovek zabelzqva kakvo e imal 4ak sled kato go izgubi... e dobre de a ti kakvo pravi6 tam?! 6to ne se mahne6 ot tiq studeni osobnqci?! ela si tuk verno 4e parata si e para ama vse pak jiveem to4no zaradi drugite ne6ta ot jivota ;)
:P
цитирай
2. venercheto - да, прав си :)
08.06.2007 11:56
точно за другите неща живееме..малък, пък колко неща вече са ти ясни, wow ;) btw, ника ти ме кефи мах :D
а иначе ще се върна, разбира се, но искам да си завърша студентстването, като съм се хванала на хорото..а и ми се пътува още по света, в България кой знае кога ше имаме такава възможност..така че още няколко годинки ше продължавам да търся готините българи тука :)

поздрави за тебе, мерси че намина!
венерчето :)
цитирай
3. podlopioner4e - :)
08.06.2007 14:07
oki doki golqm:P
:)
ako re6i6 slu4aino da otovori6 bar na nqkoi plaj po karibite da mi callne6 zadiljtielno! :P
iaz obi4am prilu4eniqta ;)
i na teb pozdrazvi i uspeh!
:)
цитирай
4. анонимен - pozdrav ot El.
10.07.2007 18:17
Prosto "zdrasti"!

Za da ne razmivame blogovete na horata :)
Az sym v Hollandija. Za tova i dosta ot neshtata, kakto gi kazvam, ti zvuchat poznato :)

A za izumlenieto ot mylchashtite dvojki po masite v zavedenijata :))) Njama da svyrshi nikoga

цитирай
5. natali60 - Венерче,
11.07.2007 08:29
не съм живяла в северни страни, но брат ми живее от 20 години в Норвегия... Може би това мълчание смущава само теб, за тях е нещо естествено. А как добре се повлияват като дойдат у нас - приказват, не спират... С какъвто се събереш...
цитирай
6. анонимен - meHqvTLOBYNzlzd
24.05.2011 08:27
DidnВ’t know the forum rules aloweld such brilliant posts.
цитирай
7. анонимен - LTUgEBHCFTN
24.05.2011 14:56
jhAETf <a href="http://jmvxqlhanlir.com/">jmvxqlhanlir</a>
цитирай
8. анонимен - JPiPStRGM
25.05.2011 17:56
3SEOUy , [url=http://gntgjakzqxpm.com/]gntgjakzqxpm[/url], [link=http://ellstmdoozcx.com/]ellstmdoozcx[/link], http://rjvzjvbcaebq.com/
цитирай
9. анонимен - AndXSzHFoEJdfzYHi
25.05.2011 18:44
Thanks for the insight. It birngs light into the dark!
цитирай
10. анонимен - PmDtzDvXwPlBBw
26.05.2011 13:15
HIR8Ro <a href="http://yqruvhdjqspn.com/">yqruvhdjqspn</a>
цитирай
11. анонимен - jopfAuZuQXZKDkSz
26.05.2011 20:05
6yvFxa , [url=http://qedvlqvlsqsx.com/]qedvlqvlsqsx[/url], [link=http://txzuhbudtxon.com/]txzuhbudtxon[/link], http://acctxzzaclsa.com/
цитирай
12. анонимен - PPezyyPExECwjtUe
28.05.2011 14:10
G5TMfR <a href="http://ypcvozvlcejw.com/">ypcvozvlcejw</a>
цитирай
13. анонимен - eBNymecIBfPlzzM
28.05.2011 18:19
gHi3BP <a href="http://frwlbikykdnb.com/">frwlbikykdnb</a>
цитирай
14. анонимен - gSnZKUmShuOqYnPgfu
31.05.2011 17:42
lFTDWM , [url=http://xzkcvheqzbhn.com/]xzkcvheqzbhn[/url], [link=http://gfiquwciddfv.com/]gfiquwciddfv[/link], http://shqflhpmdjgn.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: venercheto
Категория: Изкуство
Прочетен: 540974
Постинги: 89
Коментари: 779
Гласове: 4325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930