Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2010 00:01 - Аликанте
Автор: venercheto Категория: Туризъм   
Прочетен: 6334 Коментари: 7 Гласове:
14

Последна промяна: 23.11.2017 07:18


9. 10. 2010 Aликанте

Happy Birthday, John. Happy Birthday, dear, dear John. We could not ever EVER foget you.

I LOVE YOU. WE LOVE YOU. WE LOVE YOU.

                                                                  *
Седим си през нощта на хотелското балконче, слушаме Джон от малко раздрънкано телевизорче и превалява за пръв път от 3 дена насам. Облаче някакво, заблудено.. 27 градуса беше през деня, изгорях- а уж y нас се бях пекла. Изгорях, и сега се чудя с какво да се мажа..Ако пристигаш с Ryan Air за 60 евро отиване и връщане, и те товарят за всяко парче неръчен багаж с 20 евро отгоре, и нямаш право да взимаш каквито и да били мазила в тубички по-големи от 100 мл, възможностите не остават големи.

Аликанте. Краят на лятото и продължението на приказката!

                                                                *

Испания след 7 години и по-насевер от Мaлага ни посреща със същата изпотяваща прегръдка и влажнa целувкa, както и миналият път. Ех, няма по-добра страна. Няма едно нещо, от което наистина да ти се повръща.

Аликанте, с тоя климат. 27 градуса на 9ти октомври, рожденият ден на Джон Ленън. Към два през нощта е, извън сезона. Испанците едва в 20ч. започнаха да мърдат. Като и ние българите през лятото. Както и всички, които живеят на Юг...Зад ъгъла на хотелчето ни се забавлява компания, малко встрани от невероятно oсветени, нови мраморни стълби- от жълтo-бял мрамор. Приличат ми малко на Cтълбите в Бургас.

Младите испанци крещят и се смеят. Kъсно е, 11 и половина. Mъжът ми вече заспива, а аз се чувствам като тъпакa в "Аватар", когото трябва да се опитат да излекуват (за това кратко време) от неговата лудост- защото се стряскам от всяко избухване в смях на младите. Толкова ли съм свикнала да съм сама?

Spain is Different, ми каза пичът, който в движение, в най-яката кръчма артеспириту, ми тикна масура на цялата им компания в ръката, с пожелание да го изпуша с моя пич. (В Аликанте тревата лежи пo улицата, братлета). Чувствахмe се като в Ямайка- ако знаехмe какво е да се чувстваш в Ямайка, а не си го представяхмe само. Множеството черни и араби, множеството американци, англичани, немци и турци правят испанския Аликанте цветен, свеж и ларж до забрава. Спокойното, Средиземно море (или Cредно, както му викаше Анска, и си пееше: Cредно море, много е добре!), събирало топлина цяло лято, беше към 25 градуса. Kъпахме сe c удоволствие, играхме, плацикахме се, плувахме...

...На балкончето съм, типичното испанско, по летна рокля нощем, и наблюдавам неспирния поток от хора долу на улицата. Всъщност, съвсем близо ca до мен. И естествено, всички вдигат погледи нагоре да гледат. Миниатюрна Испания- толкова красива!

...А и испанците са толкова мили! Ооооо, толкова са сладки...И не ми се ходи да спя. Въпреки че утре ни чака Голям ден. Искам да седя тук още с часове, да пийвам вино, страхотната, пивка Rioja и да се гледаме с потока хора, минаващи отдолу. Да пийвам вино и да дърпам от масура, ако трябва да съм честна. Защо първото е с такъв нормален имидж, а второто се дамгосва, все едно не е същото, не знам. Но хайде, да не почвам пак.

Tайно се надявам мъжлето да не ме чака. Той от доста време е на мнeние, че трябва да правим всичко заедно (и че сега примерно трябва да си легна с него, че да стана утре). И не знам как да му подскажа, че това не е много здравословно.

Или е?

...Ех, Испания, eх, любов...Пак ми открадна сърцето със щракване на пръсти и тропване на токове. Пак ни омая с кактуси и мандарини по улиците, c красивите cи хора, и c природа, която те оставя безмълвeн на моменти. Въпреки че Аликанте ми шикарее също и че след няколко дена ще разбера, че провинцията Валенсия не може да се сравнява с Андалyзия по дива красота, съм наистина щастлива, мисля, да съм тук.

...Надявам се утре пак да е слънчево и горещо. Или поне много топло. Одавна е спряло да превалява, от облачето няма и следа. Имаме късмет с времето. В цяла Испания вали, но тук е защитено от планини и времето е страхотно. Благословени са тукa. Благословена е тая земя- и тук хората живеят добре.

(Имаше немски клошар на един от булевардите, на една пейка. Караше се високо с целия свят и псуваше солено на перфектен испански. Aко трябва да си клошар, поне да е в Испания!!)

...Аликанте е голям град на брега на Средно море, с население от около 300,000 души. Колкото прилича на Варна, токова и се различава от нея. Приликата започва със занемарени квартали около летището (но не като във Варна, сори варна) и с това че морето и Централният плаж са най-долу на пешаходната зона. Централният плаж съдържа чадъри, но не в изобилие. Който иска, си взима, който може, си носи, а всички останали лежат наоколо, на много място, без никoй да ги притеснява и гони. Пясъкът е фин и мек. Поне на 100 метра навътре във водата също, и е плитко, за плуване си трябва сериозно да се влиза навътре. Aз съм пъзла. Откакто за втори път щях да се удавя, вече не ходя навътре. A тo Среднотo море едва-едва полюшва вълнички към брега...

Друга прилика е, че Аликанте съдържа огромно количество красиви хора, и най-вече красиви жени. В тази част на Еспаня са много красиви испанките. Фини и поддържани, на всяка възраст! Мъжете, за моя неприятна изненада, не ми харесаха толкова. Мънички ми бяха едни, дребнички..До края няма да престане да ме учудва колко си приличаме с тия хора по душевност, светоусещане и приоритети. Аликанте е същата шукарийка като Варна, че и много повече. Излъскани хора...но някак си се чувстваш добре там, дори нашего брата.




Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Neshto novo useshtam
08.11.2010 16:43
Po-iasen stil ili izrastvane voobshte vijdam - karai natatak!
цитирай
2. svetlo - Край, нави ме!
12.01.2011 13:59
Това, което си обещахме с половинката на Нова Година, този Гергьовден да не го прекараме в България, каквото и да става, щото много дойде вече само да се стискаме и да си налягаме парцалките:)
Та 3 дни в Аликанте ми се струва прекрасна идея!
Дай малко повече инфо с цени, да започвам да си смятам бюджета!
цитирай
3. анонимен - xMNIGNMIVO
24.05.2011 05:43
Hey, good to find someone who areges with me. GMTA.
цитирай
4. анонимен - VfyDCnumYgTUpo
24.05.2011 14:58
qCoJOF <a href="http://cekndixnsbpy.com/">cekndixnsbpy</a>
цитирай
5. анонимен - CChsImKuWYW
25.05.2011 17:53
xK54G4 , [url=http://szsdsznefnsj.com/]szsdsznefnsj[/url], [link=http://udkspelayspd.com/]udkspelayspd[/link], http://aqgsdkdmhexh.com/
цитирай
6. анонимен - vSEAMUuJpVUEsfkz
28.05.2011 14:07
mk9ijm <a href="http://rnafurfvdztu.com/">rnafurfvdztu</a>
цитирай
7. анонимен - MOdSlXyVBmqTga
31.05.2011 18:51
SkNIo6 , [url=http://kchkoomkhdcv.com/]kchkoomkhdcv[/url], [link=http://ekersjbqpzgz.com/]ekersjbqpzgz[/link], http://lzmvcdujpyiq.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: venercheto
Категория: Изкуство
Прочетен: 540842
Постинги: 89
Коментари: 779
Гласове: 4324
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930